60 +

Sportief bezig zijn na je 60ste

Voor ieder wat wils...Soms is het heerlijk om je tijdens het bewegen te omringen met leeftijdsgenoten. Bijvoorbeeld omdat je wilt sporten zonder competitie, je in een iets rustiger tempo wilt bewegen of omdat je overdag wilt sporten. Dat kan! Wij bieden allerlei vormen van sporten en bewegen aan voor 60-plussers. Ervaring met sporten is niet nodig. Iedereen kan deelnemen op zijn of haar eigen niveau en een eerste proefles is altijd gratis. U bent van harte welkom!
 
 

Vrijheid, blijheid

Wilt u niet meteen vastzitten aan langlopende abonnementen en toch lekker in beweging komen? Bij onze activiteiten geeft u zich altijd op voor één bepaalde periode. U kunt daarna steeds zelf bepalen of u mee blijft doen. Wij zorgen er natuurlijk voor dat de lessen zó afwisselend en gezellig zijn, dat u daaraan niet snel zult twijfelen…
 

Beweegtip van de maand

 
Cholesterol verlagen.
Als je ouder wordt, kan ook het cholesterolgehalte omhoog gaan.
Een te hoog cholesterolgehalte is niet gezond. Het kan tot hart- en vaatziekten leiden. Gelukkig zijn er veel dingen die u zelf kunt doen om dit te voorkomen.
Voldoende bewegen, in totaal 2,5 uur per week, helpt al enorm. Wandelen of boodschappen doen met de benenwagen, is heel gezond en mag u zeker tot deze 2,5 uur rekenen!
Maar wist u dat er ook dingen zijn die u hierbij beter wel, en beter niet kunt eten?
Wat bijvoorbeeld heel goed is voor een gezond cholesterolgehalte is het eten van avocado’s, ongebrande noten, citrusvruchten, groene thee en magere zuivel.
De volgende producten kunt u beter wat vaker laten staan: Rood vlees, volle yoghurt en volvette kaas.
 
Onze vorige beweegtips kun je hier downloaden.
 
Bewegen loont. Altijd!